دکتر امین آمالی

متخصص گوش و حلق و بینی

دکتر امین آمالی

متخصص گوش و حلق و بینی

دکتر امین آمالی متخصص گوش وحلق و بینی

۳۳ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



آیا برقراری رابطه جنسی بعد از عمل جراحی بینی ضرر دارد؟

هیجان جنسی موجب افزایش خون و حرارت در نقاط مختلفی از بدن از جمله صورت می‌شود. از آنجایی که بعد از جراحی بینی رگ‌ها هنوز به طور کامل ترمیم نشدند. این افزایش خون می‌تواند منجر به خونریزی بینی شود.


از طرف دیگر افزایش حرارت و پرخونی عروق منجر به افزایش تورم بینی می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود تا دوهفته بعد از عمل زیبایی بینی از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید تا بافت‌ها و عروق بینی شما ترمیم شود و احتمال خونریزی و تورم کاهش یابد.

خطر احتمالی دیگری که برای بینی جراحی شده در حین رابطه جنسی وجود دارد، خوردن ضربه به بینی است. 


برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰


روش‌های متعددی برای جوانسازی صورت وجود دارد، تزریق ژل یکی از آنهاست. ژل روی فرورفتگی‌ها و گودی‌ها و چروک‌های صورت می‌نشیند و ظاهری جوان‌تر به پوست شما می‌بخشد.


اگر قصد تزریق ژل دارید بهتر است بدانید کدام ژل و چه تزریقی برای شما مناسب است.توجه داشته باشید که اگر تزریق ژل توسط متخصص و پزشک حاذق انجام نشود می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای شما داشته باشد.


ژل‌های تزریقی معمولا از نوع اسید هیالورونیک و کلاژن هستند. پوست در حالت طبیعی دارای اسیدهیالورونیک است که این اسید فضای بین کلاژن و الاستین را در پوست پر می‌کند، آب را در پوست نگه می‌دارد و موجب طراوت و جوانی پوست می‌شود.


با افزایش سن میزان اسیدهالورونیک در پوست کاهش می‌یابد و ما شاهد ایجاد چین و چروک افتادگی پوست و نازک شدن لب‌ها و ... می‌شویم.


با تزریق اسیدهیالورونیک می‌توانیم طراوت و شادابی را به پوست برگردانیم و موجب جوان‌تر شدن پوست شویم.


قبل از تزریق ژل از مصرف هر ترکیبی که حاوی آسپرین، ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد‌التهابی با دوز بالا خودداری کنید تا احتمال کبودی در محل تزریق کمتر شود.



برای خواندن ادامه این مطلب کلیک کنید


  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

پولیپ بینی



پولیپ بینی یک توده نرم بدون درد و غیرسرطانی است که در ابعاد بزرگ می‌تواند موجب بسته شدن راه تنفسی ‌گردد.


پولیپ‌های کوچک میتواند هیچ علایمی نداشته باشند اما پولیپ‌های بزرگ یا مجموعه‌ای از پولیپ‌ها می‌تواند منجر به انسداد راه هوایی و ایجاد اختلالات تنفسی شود


برای کوچک کردن و یا از بین بردن پولیپ‌ها میتوان از دارو استفاده کرد اما گاهی اوقات برای از بین بردن آن به عمل جراحی نیاز است.


 


برای خواندن ادامه این مطلب کلیک کنید

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰


امروزه یکی از روش‌هایی که برای جوانسازی پوست و صورت بین افراد طرفدار زیادی پیدا کرده، تزریق بوتاکس است. اما اگر این کار توسط پزشک متخصص انجام نشود و از دوز مناسب و مواد باکیفیت بالا و استاندارد استفاده نکنند می‌تواند خطرات جبران ناپذیری در پی داشته باشد. یکی از مزیت‌های تزریق کردن بوتاکس این هست که در این روش نیازی به عمل جراحی نیست اما بعد از تزریق بوتاکس هم برای گرفتن نتیجه مطلوب نیاز به یکسری مراقبت‌ها و رعایت بعضی نکات هست.


برای اثر بخشی بهتر بوتاکس پس از تزریق به بیماران توصیه می‌شود به مدت 1 تا 3 ساعت با عضلات صورت بازی کند؛ مثلا اخم کند و باز کند ولی محل تزریق را ماساژ ندهد.


بیمار تا 4 ساعت بعد از تزریق نباید سر خود را خم کند و در شب تزریق هنگام خواب باید از بالشتی استفاده شود که زیر سر کاملا بلند باشد.


 


برای خواندن ادامه این مطلب کلیک کنید

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰


در بین جراحی‌های زیبایی جراحی بینی از رواج بیشتری برخوردار است. اما چه کسی کاندید مناسب برای جراحی زیبایی بینی است؟


اولین شرط برای اینکه شما کاندید جراحی زیبایی بینی شوید این است که بینی شما از لحاظ ظاهری مشکل داشته باشد و این موضوع هم از طرف اطرافیان و هم پزشک متخصص تایید شود.


بسیارند افرادی که نیازی به عمل زیبایی نداشته و این کار را در اصل برای رفع کمبودهای درونی خود مانند عدم اعتماد به نفس انجام می‌دهند.


 


برای خواندن ادامه این مطلب کلیک کنید

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰


بعد از عمل جراحی بینی نباید فشاری به بینی وارد شود زیرا ممکن است منجر به تغییر فرم و شکل بینی و ایجاد درد روی پل بینی شود. عینک زدن از جمله مواردی است که میتواند باعث فشار به بینی شود.

به گفته متخصصین عینک زدن در هفته اول بعد از عمل که هنوز اسپلینت (قالب پلاستیکی یا همان گچ) بر روی بینی قرار دارد، مانعی نخواهد داشت زیرا وزن عینک به اسپلینت وارد می‌شود و فشار آن بر روی بینی قرار نخواهد گرفت. اما پس از آن حداقل بعد مدت یک ماه نباید از عینک استفاده شود.


اگر امکان استفاده از لنز را به هر دلیلی ندارید می‌توانید عینک را با چسب به پیشانی خود بچسبانید و یا از پشتیبان عینک برای محافظت از بینی استفاده کنید تا به بینی شما فشاری وارد نشود.


 


برای خواندن ادامه این مطلب کلیک کنید

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰


بعد از عمل بینی رعایت یک سری نکات ضروری است که رعایت آنها به کاهش ورم بینی و گرفتن نتیجه بهتر کمک می‌کند.

شستشوی بینی بعد از عمل جراحی یکی از نکاتی است که باید رعایت شود. انجام این عمل باعث کاهش ورم مخاط داخل بینی و خروج لخته‌های خون و ترشحات داخل بینی شده و سبب بهبود تنفس و کاهش گرفتگی بینی خواهد شد.


نحوه شستشوی بینی


بیمار از فردای روز عمل باید شستشوی بینی را آغاز کند و در طول روز هرچقدر بیشتر این عمل را انجام دهد بهتر است. اما حداقل روزی 3-4 بار شستشو باید انجام شود.


در اوایل که چسب روی بینی هست می‌توان با استفاده از سرنگ و افشانه شستشو را انجام داد اما بعد از برداشتن چسب بیمار می‌تواند با دستش اقدام به شستشو کند بدین صورت که سرم را در کف دستش ریخته  و با استشمام آن را به داخل بینی وارد کند.


محلول شستشوی بینی سرم سدیم کلراید 9.0 می‌باشد.


 


برای خواندن ادامه این مطلب کلیک کنید

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰


از آنجایی که اغلب مردم ایران و خاورمیانه دارای قوز بینی هستند، تمایل به جراحی بینی برای برداشتن قوز بینی در این مناطق بالا هست. یکی از روش هایی که برای برداشتن قوز بینی در جراحی بینی انجام می‌شود رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی است.


رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی چیست؟


رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی روشی است استاندارد برای برداشتن قوز بینی. که در آن جراح متخصص برای برداشتن قوز بینی اقدام به سوهان کشیدن استخوان و غضروف بینی می‌کند.


رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی در ترمیم بینی جراحی شده هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی زمانی که بعد از انجام جراحی زیبایی بینی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود پزشک متخصص در مرحله ترمیم از روش رسپینگ برای اصلاحات لازم استفاده می‌کند.




برای خواندن ادامه این مطلب کلیک کنید

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰


شایع‌ترین عمل جراحی زیبایی در ایران عمل بینی است و بر همین اساس ایران رتبه اول را در این زمینه دارد. به علت دانش بالای متخصصان ما و هزینه پایین جراحی در ایران، بسیاری از بیماران و مراجعین ما از خارج از کشور هستند که به منظور انجام این عمل وارد ایران می‌شوند.


یکی از مهم‌ترین مسائل برای این دسته از مراجعین، زمان بندی است و یکی از مهم‌ترین سوال‌هایشان این خواهد بود که چه زمانی بعد از جراحی می‌توانند پرواز داشته باشند؟


تغییرات فشار هوا در پرواز موجب گرفتگی گوش و تورم و احتقان در بینی می‌شود و این موضوع برای بینی‌ای که تازه جراحی شده میتواند مخاطره آمیز باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود یک هفته بعد از عمل جراحی از پرواز خودداری کنید تا بافت بینی در این مدت ترمیم شود و احتمال خونریزی و ایجاد مشکل به حداقل برسد.



برای خواندن ادامه این مطلب کلیک کنید

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰


پس از انجام عمل زیبایی بینی ، مراقبت‌های بعد از عمل، اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر این مراقبت‌ها به خوبی انجام نشود، می‌تواند مانع رسیدن به نتیجه مطلوب شده و گاه فرد را مجبور به انجام عمل مجدد نماید.

از جمله مراقبت‌هایی که بعد از جراحی بینی باید با دقت انجام شود، چسب زدن به شیوه صحیح است.


مزایای استفاده از چسب بینی:


1.شکل‌گیری بهتر بینی


2.کاهش تورم و التهاب بینی


3.هشدار و آگاهی برای اطرافیان که مطلع شوند شما به تازگی عمل زیبایی بینی انجام داده‌اید و از هرگونه شوخی که میتواند منجر به آسیب به بینی شما شود خودداری کنند.


تا چه مدت بعد از عمل باید از چسب استفاده کرد؟


در دوهفته اول بعد از عمل استفاده از چسب ضروری است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا در این زمان از چسب علاوه بر کاهش تورم برای شکل‌گیری بینی استفاده می‌شود اما بعد از این مدت بیشتر به منظور کاهش التهاب و تورم بینی از چسب استفاده می‌کنند.



برای خواندن ادامه این مطلب کیک کنید

  • امین آمالی