دکتر امین آمالی

متخصص گوش و حلق و بینی

دکتر امین آمالی

متخصص گوش و حلق و بینی

دکتر امین آمالی متخصص گوش وحلق و بینی

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تورم و کبودی بعد از جراحی بینی از عوارض کوتاه مدت و طبیعی است که پس از جراحی بینی در همه افراد به میزان مختلف ایجاد می شود و پس از مدتی به طور کامل از بین می رود. کبودی چشم در واقع نتیجه خارج شدن قطرات خونی از عروق خونی آسیب دیده بینی می باشد که به صورت تغییر رنگ لایه های زیرین اطراف پوست چشم خود را نشان می دهد.

با رعایت کردن اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی که توسط دکتر امین آمالی به شما توصیه می شود، کبودی ناشی از جراحی بینی در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.

علت ایجاد کبودی ناشی از جراحی بینی چیست؟

وضعیت سیستم انعقاد خون : افراد باید از مصرف داروهایی از قبیل آسپرین و بروفن که موجب اختلال در انعقاد خون می شود به مدت دو هفته قبل و بعد از جراحی بینی خودداری نمایند.

نشت خون از مویرگ ها به بافت های زیر پوست بینی : بعد از عمل بینی احتمال خون مردگی در چشم نیز وجود دارد.

نوع جراحی زیبایی بینی (باز یا بسته ) : با توجه به ساختار و نوع بینی و میزان دستکاری و تغییراتی که روی اسکلت و ساختار بینی انجام خواهد شد.

ادامه مطلب

 

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

ورم بینی : بعد از انجام رینوپلاستی ، به دلیل دستکاری پوست ، استخوان و غضروف بینی و ملتهب شدن بافت های این نواحی و اطراف آن ، بینی متورم می شود.

میزان ورم بینی بعد از جراحی به چه عواملی بستگی دارد؟

شدت ورم بینی به عوامل متعددی مانند: نوع بینی ، ضخامت پوست بینی ، مقدار دستکاری بینی در حین جراحی و مراقبت های بعد از جراحی توسط بیمار بستگی دارد. همچنین میزان ورم بینی در افراد مختلف ، متفاوت می باشد. میزان ورم در بینی های گوشتی که پوست ضخیم تری دارند، بیشتر است و مدت زمان کاهش و بهبودی ورم هم طولانی تر خواهد بود.

ادامه مطلب

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت : پیری امری طبیعی است و برای همه پیش می‌آید. با گذشت زمان صورت دچار افتادگی می‌شود، پوست شل شده و چین و چروک‌ها خود را به نمایش می‌گذارند. جوانسازی و بالاکشیدن صورت، شادابی را به صورت ما برمی‌گرداند. لیفت صورت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اما لیفت صورت به وسیله جراحی تاثیر بیشتر و دائمی‌تری خواهد داشت.

 

چه افرادی نیاز به لیفت صورت دارند؟

این که چه افرادی به جوانسازی و لیفت صورت نیاز دارند، کاملا به سلیقه آنها بازمی‌گردد. برخی افراد از تغییرات پوستی خود ناراضی نیستند و برخی نیز با کوچکترین چین و چروکی به پزشک مراجعه می‌کنند. از جمله مواردی که جراح لیفت صورت می‌تواند به وسیله‌ی جراحی زیبایی آنها را رفع کندعبارت‌اند از:

ادامه مطلب

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

جراحی قوز بینی

یکی از مشکلات شایع در بینی ایرانی ها و مردم خاورمیانه قوز بینی است که می تواند مادرزادی باشد یا در اثر شکستگی ها ایجاد شده باشد. قوز بینی یکی از مشکلات بینی است که بسیاری از افرادی که می خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند، خواهان برداشتن آن هستند.

قوز بینی باعث می شود که بینی از نمای نیم رخ نامتناسب با صورت به نظر برسد و ظاهری مردانه داشته باشد. که این امر برای بسیاری از زنان ناخوشایند می باشد و همچنین بینی بزرگ و قوز بینی برای بسیاری از مردان هم قابل پذیرش نیست.

 

بهترین جراح برای جراحی قوز بینی کیست؟

 

ادامه مطلب

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

کدام مدل بینی برای شما مناسب است؟ طبیعی یا فانتزی؟

یکی از نگرانی های عمده متقاضیان جراحی زیبایی بینی قبل از عمل ، انتخاب مدل بینی است. آنها غالباً ساعتهای زیادی را صرف جستجوی اینترنت و مشاهده نتایج جراحی زیبایی بینی می کنند. اما آشنایی با مدلهای مختلف بینی بعد از عمل می تواند استرس قبل از عمل را به شدت کاهش دهد.

بعضی اوقات افراد به دلیل تبلیغات و شنیده‌های خود ، مدلی را برای بینی خود انتخاب می کنند که برای چهره آنها مناسب نیست. آنها همچنان به جراح توصیه می کنند که بینی خود را به این مدل جراحی کند. نتیجه مشخص است ، این افراد با گذشت زمان پشیمان خواهند شد.

معیار اصلی برای انتخاب مدل بینی شکل صورت و ساختار بینی است. بنابراین افرادی که تمایل دارند مانند یک خواننده یا بازیگر موردعلاقه خود به نظر برسند ، اشتباه بزرگی می کنند. الگوی بینی هرشخص باید فقط در مقایسه با تمام چهره وی انتخاب شود. اگر فردی دارای صورت کشیده یا لب های بزرگی باشد ، بینی کوچک برای او مناسب نیست ، زیرا در این صورت نسبت و تعادل صورت  وی مختل می شود.

 

ادامه مطلب

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

جراحی بینی طبیعی

بسیاری از افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند، بعد از مشاهده نتیجه آن از فرم ظاهری مصنوعی بینی خود راضی نیستند. جراحی بینی طبیعی این امکان را به افراد می دهد که تنها ایرادات بینی آنها برطرف شود و نواحی زیبای بینی دست نخورده باقی بماند. در جراحی بینی طبیعی بسیاری از افراد متوجه جراحی شدن بینی فرد نمی شوند . جراح برای انجام جراحی تلاش می کند تا علاوه بر رسیدن به سایز استاندارد بینی و ایجاد تناسب بین بینی و اعضای صورت ، در فرم ظاهری بینی نیز اثری از انجام جراحی بینی وجود نداشته باشد. در واقع جراح با رفع ایرادات بینی ، بین بینی فرد و دیگراجزای صورت او تناسب برقرار می کند.

به طور کلی در جراحی بینی طبیعی تغییرات زیادی بر روی بینی فرد اعمال نمی شود. یک بینی بدون نقص که سبب برقراری تناسب با سایر اعضای صورت شود، منجر به افزایش زیبایی چهره ی فرد خواهد شد. در حالی که یک بینی بسیار کوچک و سربالا نه تنها سبب زیبایی چهره نمی شود ، بلکه بین صورت و اعضای آن نیز ناهماهنگی ایجاد می کند.

 

بینی طبیعی چه ویژگی هایی دارد؟

ادامه مطلب

 

 

 

 

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

جراحی انحراف بینی

 

یکی از بارزترین جراحی های بینی، جراحی انحراف بینی ( جراحی بینی کج ) می باشد. در علم زیبایی شناسی مهم ترین ویژگی یک چهره ی زیبا هماهنگی و تقارن بین اعضای آن است و از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار گرفته و بیشتر جلب توجه می کند ، تآثیر بیشتری بر روی زیبایی چهره دارد.از مهم ترین ویژگیهای بینی زیبا، صاف بودن بینی است و زمانی که بینی انحراف داشته باشد ، نظر دیگران را به خود جلب کرده و هماهنگی اعضای صورت را از بین می برد.

 

علت کج بودن بینی چیست؟

معمولا کجی بینی دو علت دارد: انحراف تیغه بینی و انحراف محور بینی که می تواند مادرزادی باشد یا در اثر عوامل محیطی مانند ضربه به وجود آمده باشد.

گاهی نیز بعد از جراحی زیبایی بینی به علت عدم مهارت جراح یا عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی توسط بیمار، بینی او کج می شود که در این صورت فرد به جراحی بینی ترمیمی نیاز پیدا می کند.

 

منظور از انحراف تیغه بینی و انحراف محور بینی چیست؟

ادامه مطلب

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

علت خونریزی بعد از جراحی بینی چیست؟

خونریزی بعد از جراحی زیبایی بینی بسیار به ندرت اتفاق می افتد، اما اگر اتفاق افتاد می تواند علت های مختلفی داشته باشد. اگر کمتر از ۱۲ ساعت بعد از جراحی بینی، خونریزی اتفاق بیفتد، معمولا به دلیل بالا رفتن فشار خون است که علت بالا رفتن فشار خون هم، یا وجود درد و یا تهوع و استفراغ ناشی از داروهای بیهوشی می باشد. بنابراین برای پیشگیری از خونریزی ناشی از درد باید از مسکن استفاده شود و برای پیشگیری از خونریزی ناشی از تهوع و استفراغ ، داروهای ضد تهوع تجویز می شود.

در صورتی که با این داروها خونریزی کنترل نشده و یا خونریزی بسیار شدید اتفاق افتاده باشد، باید به دنبال علل دیگری باشیم.

“خونریزی شدید بینی از جمله شرایط اورژانسی است و باید سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.”

 

از جمله علل خونریزی بعد از جراحی بینی :

ادامه مطلب

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

امروزه جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در سراسر دنیاست و ایران به علت آمار بالا جراحی بینی و پزشکان حاذق به عنوان پایتخت جراحی بینی در جهان شناخته شده است. اما همواره این نگرانی وجود دارد که این جراحی پر طرفدار چه عوارضی دارد و این سوال بوجود می آید که عوارض جراحی بینی چیست؟

 

عوارض جراحی بینی را به دو گروه کلی تقسیم می شود:

1-انسداد تنفسی:

اگر بعد از جراحی زیبایی بینی، حفرۀ داخل بینی تنگ شود و تنفس از بینی برای فرد سخت شود، بیمار از علائمی مثل تنفس دهانی،خشک شدن گلو به هنگام خواب، تنفس صدادار و کاهش حس بویایی رنج می برد.

2-تغییرات نامطلوب ظاهر بینی:

اگر جراح بینی از تجربۀ کافی برخوردار نباشد علاوه بر مختل شدن عملکرد بینی این احتمال وجود دارد که ظاهر بینی فرم مطلوب و مورد نظر را پیدا نکند و به شکل نامطلوبی در آید.

 

ادامه مطلب

 

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

رینوپلاستی تقویتی

در گذشته جراحی زیبایی بینی محدود به کوچک کردن و جمع کردن بینی بود و بینی کوچک وسر بالا و قوس دار و اصطلاحاً عروسکی ، بینی دلخواه و مورد پسند بود. امّـــا امروزه علم جراحی زیبایی بینی دستخوش تحولی شگرف شده ، به نحوی که « رینوپلاستی تقویتی » در حال از رده خارج کردن « رینوپلاستی سنتی » می باشد.

 

منظور از رینوپلاستی تقویتی چیست؟

در رینوپلاستی تقویتی جراحی زیبایی بینی فقط محدود به کوچک کردن بینی نیست بلکه در این روش جراح ضمن اینکه قسمت هایی از بینی را برداشته و کوچک می کند ممکن است لازم باشد قسمت های دیگری از بینی را تقویت کند تا نتیجۀ نهایی بینی زیبایی باشد که به عملکرد اصلی آن که همان تنفس است آسیبی وارد نشده باشد. واضح است که این بینی دیگر خیلی کوچک و سربالا نخواهد بود و نمای بینی ای که به طور افراطی عمل شده را نخواهد داشت.

 

ادامه مطلب

  • امین آمالی