دکتر امین آمالی

متخصص گوش و حلق و بینی

دکتر امین آمالی

متخصص گوش و حلق و بینی

دکتر امین آمالی متخصص گوش وحلق و بینی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جراحی غبغب

 

روش های رفع غبغب : داشتن غبغب باعث کمرو شدن فرد و کاهش عزت نفس او می شود. یکی از راه‌های زیباتر و جوان‌تر شدن رفع غبغب است که به دلایل متعددی بوجود می آید. غبغب به‌صورت ژنتیکی و ارثی یا به دلیل اضافه‌وزن و بالا رفتن سن ایجاد می شود.

علت بزرگ شدن غبغب چیست؟

بر اثر چاقی زیاد و تجمع چربی در زیر گلو غبغب به وجود می آید و همچنین از چاق و لاغر شدن بیش‌ازاندازه پوست زیر گردن آویزان می شود، بعضی از افراد به طور ژنتیکی دارای غبغب هستند، و نیز افزایش سن و افتادگی پوست ، از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست را در پی دارد که سبب بروز غبغب می‌شود، در نتیجه فرد به فکر از بین بردن غبغب خود می افتد.

وقتی بافت زیر چانه حجیم می شود و غبغب را به وجود می‌آورد، زاویه بین گردن و چانه باز می شود. در حالت عادی زاویه بین چانه و گردن بین 90 تا 110 درجه است که این زاویه در افراد دارای غبغب بیشتر شده و به 150 تا 160 درجه می رسد و زیبایی را کاهش می‌دهد و این افراد با معضل رفع غبغب مواجه می‌شوند. 

ادامه مطلب

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

 

تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه : سبک جراحی بینی در آقایان و خانم ها متفاوت است. زیرا در طى روند تکامل و تحت تاثیر هورمون هاى جنسى ، تفاوت هاى اساسى بین صورت و بینی مردان و زنان وجود دارد.

که اگر در جراحى زیبایى بینى و صورت به این تفاوت ها توجه نشود، ممکن است چهره زنانه براى یک مرد ایجاد شود که مطلوب نیست و از زیبایى و جذابیت مردانه ی او کاسته خواهد شد .

صورت مردان چهارگوش تر ، برجسته تر و بزرگتر از صورت زنان است . بنابراین بینى که ایجاد مى شود باید با این صورت تناسب داشته باشد . به بیان دیگر بینى مردانه هم باید کمى بزرگتر باشد و نسبت به بینى زنانه ظرافت کمترى داشته باشد.

ادامه مطلب

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

اسکار چیست؟

اسکار(جای زخم) در هر جایی از پوست که در آن برشی ایجاد شده یا پاره شده تشکیل می شود. هنگامی که شکاف و آسیبی به پوست وارد می شود، بدن به طور طبیعی واکنش نشان داده و بافت زخم را ایجاد می کند تا شکاف جوش بخورد و بهبود یابد.

بافت زخم یک ساختار محافظ موقتی است که قبل از آن که سلولهای جدید جایگزین سلولهای مرده در محل آسیب شوند تشکیل می شود. این بافت به مرور جای خود را به بافت جدید و همیشگی می دهد. در ابتدا جای زخم قرمز است و فرد احساس سوزش و خارش می کند، ولی با گذشت زمان جای زخم صاف و شبیه پوست اطراف زخم می شود. به ندرت ممکن است بدن بیش از اندازه بافت زخم تولید کند که این باعث مشکل شدن دوره نقاهت بعد از جراحی بینی خواهد شد. البته نباید نگران بود زیرا یک جراح با تجربه می تواند به راحتی این مشکل را برطرف کند.

اسکار (جای زخم) در کدام قسمت بینی ایجاد می شود؟

ادامه مطلب

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

 

سپتوپلاستی یک روش جراحی برای صاف کردن استخوان و غضروف است که فاصله بین دو بینی شما (سپتوم) را تقسیم می کند. هنگامی که سپر کج شده است ، به عنوان یک سپتوم انحرافی شناخته می شود. یک سپتوم منحرف شده باعث می شود نفس کشیدن از طریق بینی شما سخت تر شود و می تواند به دلیل تخلیه ضعیف خطر عفونت سینوس را افزایش دهد.

سپتوم دیواره استخوانی و غضروفی وسط بینی است که بینی شما را به دو قسمت جداگانه تقسیم می کند. سپتوم انحراف یافته هنگامی رخ می دهد که سپتوم شما به یک طرف بینی شما متمایل می شود.که میتواند منجر به بوجود آمدن مشکلات تنفسی شود.

انحراف سپتوم چیست؟

انحراف سپتوم وقتی اتفاق می افتد که سپتوم بینی شما به طور قابل توجهی به یک طرف بینی جابجا می شود و باعث می شود یکی از حفره های بینی از دیگری کوچکتر باشد.

این امر در موارد شدید می تواند یک حفره بینی شما را مسدود کند و جریان هوا را کاهش دهد و موجب مشکلات تنفسی در فرد شود.

ادامه مطلب

  • امین آمالی
  • ۰
  • ۰

 

مشکلات بویایی بعد از جراحی بینی از جمله عوارض برطرف شونده جراحی است. به علت آسیب بافت بینی در حین جراحی ، حس بویایی دچار اختلال می‌شود و پس از درمان بافت های بینی مجدداً به حالت گذشته باز می‌گردد.

تعداد زیادی از متقاضیان جراحی زیبایی بینی نگران از دست دادن حس بویایی خود هستند. کاهش حس بویایی از عوارض موقتی جراحی زیبایی بینی می باشد که دلیل آن وجود ترشحات زیاد یا ورم و التهاب بافت های درون بینی پس از جراحی می باشد.

آیا حس بویایی بعد از جراحی زیبایی بینی تغییر می کند؟

بعد از انجام رینوپلاستی ، حس بویایی کمی ضعیف می شود، زیرا در اثر جراحی بینی، بروز ورم و التهاب بافت بینی امری طبیعی بوده و در پی آن بینی فرد در دریافت بوها ضعیف می شود، ولی این ضعف موقتی است و با طی دوره بهبودی و رسیدن به حالت طبیعی، حس بویایی همچون گذشته برقرار شده و تنفس فرد طبیعی و متعادل می شود.

ادامه مطلب

  • امین آمالی